Această rubrică se numeşte "Jurnal de stil". Eu am denumit-o aşa. Mi-am dat seama că, până azi, nu am scris nimic dintr-un jurnal autentic, ci doar am făcut o descriere reflectivă cu privire la persoane, întâmplări, evenimente, obiecte şi amănunte care au însemnat şi înseamnă ceva pentru mine. Toate acestea legate de ceea ce am considerat eu de calitate din punct de vedere stilistic. Şi atât!
Toate subiectele "jurnalelor" anterioare le-am tratat din punctul meu de vedere şi chiar dacă nu toţi cititorii mei au consimţit, ştiu că este dreptul fiecăruia la opinie, aşa încât nu vreau să critic! Până la urmă e dreptul nostru la libera exprimare şi nu ni-l poate lua nimeni. Puţină decenţă n-ar strica, însă, uneori. Din acest număr, m-am hotărât să vă povestesc lucruri care ar putea, eventual, să îmi recreeze un alt public sau să îl împuţineze. Cu tot riscul, aşa voi continua, cu marea speranţă şi credinţă în calitatea publicului şi mai puţin, poate, în cantitatea lui. Voi trata poveştirile grupate în câteva categorii generale legate de ceea ce numim stil de viaţă sau chiar şi viaţă cu stil.
INVESTIŢII (DE ANTICRIZĂ)
Săptămâna trecută, în traficul infernal al Bucureştiului, am avut timp să observ un fenomen propriu unei economii de criză, probabil, dar pe care l-am găsit destul de alarmant ca bioritm. Pe rutele mele zilnice, dispăreau magazine cu nume! Azi unul, mâine altul, pe rând şi fără urmă! Pe Calea Victoriei, cel puţin, am avut surpriza să număr vreo şase care s-au desfiinţat în câteva zile şi aveau puse în geam folii albe pe care scria "for rent". Brusc. Pe Câmpineanu, la fel. Pe bulevardul Magheru, nu mai vorbesc. Pe Smârdan şi Lipscani, străzi extrem de populate şi de căutate din centrul istoric, am avut iar surpriza să observ că se închid cafenele şi restaurante care ar fi mers foarte bine pentru că zona este în plină dezvoltare şi este un obiecti