Pregătirile pentru concediile de iarnă au început deja, dar agenţiile turistice se plâng de lipsa clientelei. Chiar dacă agenţiile de turism abundă cu oferte de tip „Last minute" foarte avantajoase, mureşenii evită concediile în afara ţării.
Reprezentanţii agenţiilor de turism din Târgu-Mureş se plâng de lipsa clienţilor, deşi ofertele apărute în ultima vreme sunt extrem de avantajoase, chiar şi în condiţiile crizei financiare abătute asupra întregii ţări. Ofertele de ultim moment („Last minute offers" - n.r.), care pot aduce de la sine reduceri chiar şi de 80% faţă de tarifele normale pentru un sejur în ţări exotice, sunt foarte rar apreciate de mureşeni.
„Cred că problema are rădăcini în mentalitatea românească, strâns legată de începerea anului şcolar. Chiar dacă e un lucru tradiţional ca, în toamnă, să apară cele mai avantajoase oferte turistice din întreg anul, acestea sunt lăsate de izbelişte. Odată cu venirea lunii septembrie, rata concediilor scade drastic, iar acest fapt se reflectă şi în numărul scăzut al clienţilor", ne-a declarat Torok Csaba, managerul agenţiei Maori.
Criză de timp şi bani
Cele mai solicitate oferte turistice de către mureşeni sunt cele de tip „City Break", avantajoase deoarece sunt ieftine şi nu ocupă mai mult de 3-5 zile, la alegere. Clienţii agenţiilor optează în special pentru capitalele europene sau oraşele cu un vast bagaj cultural-istoric, de genul Veneţiei, Barcelonei sau Valenciei. În aceste oferte, transportul se face pe curse ieftine, de tip low-cost.
În funcţie de numărul locurilor disponibile, preţul biletelor se situează între 50 şi 350 de euro de persoană, cu toate taxele incluse. Cazarea se realizează în funcţie de solicitarea fiecăruia: 30-40 de euro de persoană pe noapte, în hoteluri de categorie mijlocie, cu mic dejun inclus în ofertă. Cu alte cuvinte, orice mureşean poate petrece aproape o