Măcar de dragul brand-urilor care sunt la mijloc (producător de telefoane, operator, dezvoltator software), un Windows phone trebuie să fie mai mult decât cele arătate de HTC Touch2. Primul "Windows phone" intrat pe piaţa din România.
Odată ce l-ai scos din cutie şi l-ai activat, nu poţi să-l testezi decât raportându-l la concurenţă, raportându-te la experienţele tale cu un iPhone sau cu smartphone cu Android. De ce spun asta? Pentru că altfel nici una dintre pretenţiile de marketing, de "poziţionare pe piaţă" etc. nu stau în picioare. Cu mentalitatea "să fie pe raftul şi de la noi" nu poţi să ţii ritmul, şi asta au văzut-o primii cei de la Nokia. Cel puţin pe partea de smartphone.
Prima reacţie pe care mi-a stârnit-o Touch2 a fost aceea de sufocare, o senzaţie provocată de mulţimea pictogramelor adunate pe cele trei desktop-uri pe un ecran sub 3 inci. Avem de-a face cu un terminal cu interfaţă Windows Mobile 6.5, avem o interfaţă de HTC (făcută celebră de "Diamond") şi interfaţă de Orange, operatorul care a adus primul Touch2 în România. Numai în interfaţa WM sunt 38 de pictograme! Şi HTC Magic are trei desktop-uri, dar alegi tu dacă vrei să pui vreun short-cut, un link către o pagină preferată. Şi după cum ne-a obişnuit un meniu de Windows Mobile, ai avalanşa de opţiuni la fiecare funcţie pe care o accesezi. În vremea simplificărilor cerute în ultimul timp de utilizatori, unii tot ramifică meniurile.
Dar să vorbim şi despre noutăţi utile. Una dintre acestea este Windows Market, inspirată din App Store şi de Android Market. O "piaţă" virtuală din care poţi descărca în telefon diverse aplicaţii: de la jocuri la business, de la lifestyle la comunicaţii. Dar dacă la App Store sunt peste 80.000 de aplicaţii disponibile (gratis şi pe bani), iar la Android sunt peste 13.000, din partea Microsoft avem peste 40, deocamdată. Ca să te foloseşti de ele, trebuie