Frig afara, frig si in mijloacele de transport in comun. Asta indura zilnic calatorii care circula cu tramvaiele si autobuzele in Timisoara. In multe dintre aceste autovehicule nu se da caldura. Neoficial, controlorii si vatmanii vorbesc de masuri impuse de conducere, pentru economie la buget. Oficial, reprezentantii R.A.T.T. spun ca sunt situatii izolate de defectiuni la generatoarele unor tramvaie mai vechi, probleme care apar pe traseu.
Sunt tot mai dese zilele in care temperaturile coboara sub cinci grade Celsius, in Timisoara, iar calatorii tremura de frig, asteptand in statii mijloacele de transport in comun. Cu gandul ca se vor incalzi curand, la urcare in unele tramvaie sau autobuze, calatorii au parte de o surpriza neplacuta : temperaturi scazute la fel ca si afara. Astfel de situatii sunt frecvent intalnite, si dimineata, la ore de varf, dar in special seara, dupa ora 18, pe liniile de tramvai 1, 2, 4 si 7, dar si pe liniile troleibuzelor 15, 16 si 19, trasee pe care se presupune ca se circula mai putin dupa acea ora.
Dar daca unii dintre calatori - mai putini rabdatori, cand e vorba sa indure frigul din mijlocul de transport -, au "neobrazarea" sa-l intrebe pe vatman daca exista o problema cu caldura in tramvaiul respectiv, sunt imediat apostrofati cu indignare. Aparent mai amabil, un controlor ii informeaza pe curiosii inoportuni ca lipsa caldurii din unele mijloace de transport in comun este o masura de a face economii la bugetul R.A.T.T., la fel ca si trimiterea unora dintre angajati in somaj tehnic. Daca declaratiile angajatilor Regiei Autonome de Transport Timisoara sunt de categoria "off the record", am incercat sa aflam un punct de vedere al conducerii, referitor la tramvaiele devenite congelatoare ambulante. Reprezentantii R.A.T.T. spun ca nu este vorba de rea vointa sau de masuri cerute vatmanilor pe anumite considerente, lipsa caldurii