Pe timp de criza, Bloomberg, unul dintre gigantii din industria de informatii financiare, are un mare atu in fata rivalilor sai: lichiditatile pe care le poate folosi pentru a angaja jurnalistii de top concediati de ziare sau pentru a cumpara active.
Sprijinindu-se pe un fotoliu din piele alba, in micul birou din sediul companiei Bloomberg, aflat in Manhattan, Andrew Lack stie exact cum sa exprime obiectivele companiei infiintate in urma cu 28 de ani in urma, scrie The New York Times.
"Vrem sa devenim cea mai influenta organizatie de presa din lume", spune Lack, cel care conduce diviziile de televiziune, radio si online ale companiei.
Scurt si la obiect. Cea mai influenta. De pe planeta.
Este un obiectiv pe care multi alti executivi din cadrul Bloomberg l-au mentionat de-a lungul timpului. Iar atunci cand Lack, 62 de ani, fost director al companiei NBC Universal, este intrebat de oaspetii sai daca exista un ingredient special in cafeaua pe care angajatii de la Bloomberg o consuma zi de zi, el se simte un pic stanjenit. "Oh nu, nu vreau sa para ca acesta este un siretlic de-al nostru de a urma o politica corporatista unica", spune Lack, in timp ce zambeste cu inteles si arunca o privire ce pare a spune "ajuta-ma" unei purtatoare de cuvant din cadrul Bloomberg.
Vrea locul unu in presa de business
In prezent insa, intreaga companie urmeaza la sange aceleasi politici si strategii. De ce? Grupul, infiintat de Michael Bloomberg in 1981, cu mult timp inainte ca acesta sa devina primarul New Yorkului, are in sfarsit resursele necesare pentru a intra in ierarhia "Celor Mai Influenti", cel putin in lumea rarefiata a presei de business de astazi.
Dupa ani de zile in care si-a creat un renume in aceasta industrie, Bloomberg are in prezent un as in maneca. Gigantii din industria media, precum Conde Nast, Time sau The New York Times,