Falcon Electronics, unul dintre principalii jucatori din piata accesoriilor auto, apreciaza ca vanzarile de sisteme de securitate auto la nivel national vor ajunge la 3,3 mil. euro in 2009, cu 47% mai putin fata de nivelul inregistrat anul trecut.
Falcon apreciaza ca detine 38% din aceasta piata, dominata de jucatori mici care detin site-uri specializate, de retaileri online precum eMag si de retaileri precum Altex, Domo sau Flamingo.
"Principalele motive care stau la baza acestei scaderi sunt criza din piata auto, criza de lichiditate si comportamentul consumatorului, mult mai prudent cu banii in aceasta perioada. Acesta alege sisteme aflate in promotii, la preturi cat mai reduse", a declarat Cristian Filip, director de marketing al Falcon Electronics.
Piata alarmelor auto continua in acest an declinul, ajungand la 3,3 milioane de euro dupa ce in 2008 a inregistrat un regres de 6% fata de anul anterior, la 6,2 milioane de euro.
Vanzarile de sisteme de securitate si de accesorii auto sunt codependente de vanzarile de automobile noi, sector care in primele zece luni ale anului a scazut cu 54%, la 112.150 de autoturisme, potrivit statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile.
Potrivit datelor Falcon, circa 80% din clientii pentru alarme auto sunt persoane fizice care au achizitionat un autoturism in urma cu maxim 2 luni.
Vanzari mai mici cu 7 milioane de euro
In urma reducerii numarului de clienti Falcon apreciaza ca in acest an veniturile vor fi mai mici cu aproximativ 45% fata de 2008, cand cifra de afaceri a ajuns la 15,4 mil. euro.
Si cererea de sisteme de securitatea auto cu functie de pornire a motorului de la distanta este in declin, astfel ca de la o medie lunara de circa 200 de unitati in anii anteriori vanzarile se vor reduce, potrivit estimarilor Falcon, la 100 de unitati incepand cu luna