România ocupă locul opt într-un clasament al celor mai atractive 56 de destinaţii din Europa, Orientul Mijlociu şi Africa pentru extinderea companiilor de retail în 2010, potrivit celui mai recent studiu al CB Richard Ellis. România este ţinta a circa 52 de companii de retail care sunt interesate să intre pe piaţa locală începând cu anul viitor. Studiul a fost realizat prin intervievarea a 220 de retaileri internaţionali, dintre care 200 şi-au exprimat intenţia de a se extinde
România ocupă locul opt într-un clasament al celor mai atractive 56 de destinaţii din Europa, Orientul Mijlociu şi Africa pentru extinderea companiilor de retail în 2010, potrivit celui mai recent studiu al CB Richard Ellis. România este ţinta a circa 52 de companii de retail care sunt interesate să intre pe piaţa locală începând cu anul viitor.
Studiul a fost realizat prin intervievarea a 220 de retaileri internaţionali, dintre care 200 şi-au exprimat intenţia de a se extinde în 2010. Prin chestionarea acestora s-au identificat 56 de posibile ţări care se află pe harta de extindere a companiilor.
România este preferată de retaileri ca o nouă piaţă de atacat în detrimentul Olandei, Rusiei sau Belgiei şi este cea mai bine cotată ţară din Europa Centrală şi de Est, după Polonia.
Ţările vest europene domină topul primelor zece destinaţii pentru investiţii în retail, excepţie fac însă Polonia, România şi Rusia, care reprezintă Europa Centrală şi de Est în top 10.
Jumătate din retaileri vor în Germania
Cele mai atractive cinci ţări pentru retaileri sunt Germania, indicată de 47% dintre companii, Franţa (44%), Spania (36%), Polonia (34%) şi Italia (33%).
În total, peste 45% dintre retaileri intenţionează să se extindă cel puţin într-unul din statele Europei Centrale şi de Est anul viitor.
"În ciuda dificultăţilor economice care continuă să afecteze între