Prezidentialele Uniunii Scriitorilor din Romania au adus luni, la Sala Amfiteatru a Teatrului National Bucuresti, discutii in contradictoriu, situatii amuzante la urna si, in incheiere, acelasi presedinte ca si in ultimii patru ani: Nicolae Manolescu. Dupa cum remarca Mediafax, scena de la Amfiteatru a gazduit numeroase scenete: de la atacuri la persoana la promisiuni electorale, la dueluri verbale cu publicul, la balet diafan in timpul argumentarilor.
Conferinta Nationala a USR a inceput, luni dimineata, asa cum le sade bine scriitorilor, cu mari intrebari, de data aceasta practice: "Cum luam cuvantul, inainte sau dupa interventii?", "Daca luam cuvantul, sa fie limitat la trei minute?".
Raspunsurile veneau in acelasi mod, ad-hoc - "Lasa domn'e ca ne bazam pe bun simt", la care Horia Garbea facea analiza semiotica a cuvantului: "Bunul simt exista, dar...". De asemenea, rotindu-se pe scena, Garbea a supus la vot raspunsul la diverse nedumeriri ale asistentei, apreciind ochiometric ca "s-a votat".
Atacurile la adresa lui Manolescu nu au contenit, desi, in cele din urma, acesta a fost reales ca presedinte al USR. Sorin Marculescu (nu Oprescu, asa cum singur a mentionat) a spus ca mandatul lui Manolescu a fost unul care s-a desfasurat "prin skype" (serviciu de comunicatii online, n.r.), altul a strigat, la un moment dat, "fara abuzuri, Manolescu, ca nu esti Basescu!", altul a tinut o intreaga teorie in care Manolescu era, pe rand, "un presedinte care face promisiuni si, in patru ani de zile, nu si le tine si un presedinte amator, care conduce USR din strainatate". Dar cea mai plastica in descrierea asteptarilor sale de la noul conducator al USR a fost Irina Petras, de la Filiala Cluj a USR. Aceasta a spus ca Uniunea are nevoie "de un presedinte foarte abstract, inconjurat de oameni concreti". Si, dupa ce toti si-au jucat rolul - Nicolae B