In 1987, clientii magazinului universal Unirea cumparau incaltaminte "pe sub mana" dintr-o hala compartimentata prin rafturi sau bucati de mobilier din lemn masiv. Imediat dupa Revolutie, inainte de Craciun, Unirea a facut vanzari de un miliard de lei intr-o singura zi. Din '94, tinerii au dat Ceasul de la Universitate pe McDonald's-ul de la Unirea pentru intalniri, iar astazi vin aici ca la mall.
Schimbarea consumatorilor, a preferintelor acestora si a pietei a transformat Unirea Shopping Center intr-unul din simbolurile capitalismului. Magazinele intinse astazi pe 60.000 de metri patrati, branduri ca Zara, McDonald's, Mango sau Douglas, zona de entertainment, si plasarea magazinului aproape de kilometrul 0, intr-o zona pe unde trec circa 300.000 de persoane zilnic, fac din Unirea Shopping Center unul dintre cele mai vizitate centre comercial din Romania, o concurenta serioasa pentru mallurile aparute dupa '99.
Familia Adamescu, actionarul majoritar al Unirea, a stiut ca milioanele de euro investite in modernizarea magazinului sau contractele semnate cu nume din cele mai cunoscute vor insemna o crestere de valorii de piata a companiei, care a ajuns in prezent la o capitalizare in jurul a 215 mil. lei (50 mil. euro), de la 3,5 mil. lei cat era capitalizarea la sfarsitul lui 1999, an in care magazinul a fost privatizat.
Cele mai bune prajituri
Inceputurile magazinului scot insa la lumina modelul magazinului universal. Aflat in proprietatea statului, magazinul Unirea a fost deschis in a doua jumatate a anului 1979 pentru a comercializa produse romanesti.
Structura era standard - la parter erau amplasate, pe mijlocul incaperii, vitrine decorate cu siraguri de margele, fotografii alb-negru al unor doamne "sic", intotdeauna trecute de 30 de ani, panouri imbracate in catifea albastra pe care stateau agatate brose, cercei la moda si inel