Intr-un an cand batalia pentru cote de piata este mai intensa ca niciodata, pentru cei mai multi procesatori independenti de lactate raman doar doua optiuni: falimentul sau asocierea cu un partener mai puternic din punct de vedere financiar, scrie revista Business Magazin (www.businessmagazin.ro).
In urma cu doi ani, familia lui Wakid Darwish a infiintat firma Master House Group si a inceput sa construiasca o fabrica de lactate in Giurgiu, investitia de 2,5 milioane de euro fiind finantata cu fonduri SAPARD. Productia a inceput la sfarsitul anului trecut, moment cand MHG s-a lovit de o problema acuta: fondurile europene nu acopereau si investitiile in vanzare si marketing. Atunci a intrat in peisaj Top Brands Distribution (TBD), a doua companie din piata de distributie. TBD a sesizat ocazia unui parteneriat de distributie: asocierea cu actionarii MHG, pentru a-si extinde activitatile si catre zona de productie.
Inca departe de media UE
"Piata lactatelor are un potential foarte mare de crestere, deoarece Romania are cel mai scazut consum de lactate proaspete din Uniunea Europeana", declara reprezentantii TBD. Un roman consuma in medie 6 kilograme de iaurt anual, de 5 ori mai putin decat media europeana, si 6,6 litri de lapte pe luna, la jumatate fata de media continentala. Top Brands cocheta deja cu ideea de a intra pe piata lactatelor prin dezvoltarea unei marci proprii si preluase in acest sens constructia unei fabrici in judetul Neamt, pentru un milion de euro.
TBD a avut in primul semestru afaceri de 140 mil. euro. In urma cu cateva luni, compania de distributie a preluat pachetul majoritar de actiuni (66%) al firmei lui Darwish, prin aport de capital in valoare de 140.000 de euro. Conducerea MHG a trecut pe mainile unei echipe mixte, formata din manageri din ambele firme, iar noul administrator, Remus Danila, a venit din partea TBD