Cu o experienta de 20 de ani in cadrul grupului Indesit, unul dintre cei mai mari producatori de electrocasnice din lume, Giuseppe Parma a preluat la inceputul lunii octombrie conducerea operatiunilor din Romania. Noul sef al Indesit a vorbit, intr-un interviu acordat Wall-Street, despre sansele de revenire ale industriei de profil din Romania si directiile de business pentru 2010 ale companiei.
Actualul director general al Indesit Romania, cea de-a doua tara ca importanta dupa Polonia, l-a inlocuit in functie pe Eugen Paturan, care s-a aflat la conducerea operatiunilor timp de zece ani. Giuseppe Parma a lucrat timp de 10 ani in cadrul Indesit Italia, in urmatorii 10 ani coordonand activitatile din tari precum Rusia, Polonia, Spania si Ungaria.
“La fiecare doi ani schimb locatia. In fiecare tara in care am fost au fost diferite tinte de atins. Chiar daca produsele sunt la fel, strategia difera. Cand am fost manager Indesit in Polonia obiectivul principal l-a reprezentat cresterea cotei de piata. Si am reusit acest lucru, ne-am dublat cota de piata de la 6% la 13%, in aceasta tara avand si unitati de productie. In Romania e ceva diferit, intrucat suntem deja printre jucatorii premium de pe aceasta piata, unde avem o cota de 20%, suntem pe podium. Vrem sa ne mentinem aceasta pozitie”, spune Giuseppe Parma (foto).
In opinia sa, diferenta intre situatia pietei de electrocasnice din Romania si cea din Polonia este data de cererea din piata, net superioara in Polonia, o tara cu o populatie de aproximativ 40 de milioane de locuitori. Astfel, Romania se situeaza printre tarile cu cea mai scazuta rata de inlocuire a produselor electrocasnice in gospodarii, fata de alte tari din Europa de Est unde rata se apropie de valoarea de 95%.
Pe o piata a electrocasnicelor in declin cu 40%, Indesit estimeaza o scadere a volumului de vanzari de 30% pentru ace