Pe o piata care se confrunta cu scaderea consumului, proprietarul retelei Profi a reusit sa-si vanda afacerea din Romania pe o suma record, mai mare chiar decat pretul pe care l-au platit anterior doi investitori strategici mari, Carrefour si Auchan, pentru preluarea magazinelor Artima si Auchan.
"Au cerut o suma mare pe Profi, mizand pe potentialul de crestere al segmentului de magazine de proximitate, intr-un an in care hipermarketurile pierd clienti", spune un jucator din retail.
Si PwC confirma faptul ca multiplul de vanzari in aceasta tranzactie este mare.
"Pretul tranzactiei de 66 mil. euro reprezinta un excelent multiplu fata de vanzarile de circa 600 de milioane de lei (140 mil. euro - n. red.) estimate pentru anul 2009. Tranzactia Profi reprezinta cea mai mare achizitie din retailul alimentar realizata vreodata in Romania si cea mai mare tranzactie care implica un private equity in acest an", a declarat Radu Stoicoviciu, partener M&A la PwC.
Negocieri incepute in primavara
Pretul cu care Enterprise Investors a castigat lupta in fata altor doi investitori ramasi in cursa finala reprezinta aproape jumatate din vanzarile estimate pentru acest an pentru magazinele Profi si Albinuta (rebranduite Profi in 2009).
Printre ofertanti s-a numarat si grupul belgian Delhaize, operatorul supermarketurilor Mega Image, potrivit unor surse din piata. Fiind un investitor strategic foarte activ in achizitii pe piata in ultimii doi ani, Delhaize avea teoretic mai multe sanse de castig decat Enterprise Investors.
"Negocierile pentru achizitia Profi nu au fost deloc usoare, au inceput in primavara acestui an, iar tranzactia se va incheia cel mai tarziu anul viitor. Alaturi de noi, in competitie au mai intrat si alte fonduri de investitii, care au facut ca discutiile sa fie si mai dificile", a declarat Cristian Nacu, partener la