Eşti de acord să se sterilizeze maidanezii Capitalei? Răspunde acum prin SMS! Nu-ţi convine taxa pe parcare din faţa Ateneului? Trimite acum un e-mail! Sursa: Asociatia Salvati Bucurestiul
Cam aşa văd, mai nou, şefii Primăriei Capitalei comunicarea cu bucureştenii, în epoca lui Twitter şi Facebook. Împinşi de la spate de faptul că un om de rând trebuie să aştepte mai bine de un an pentru a intra în audienţă la Primăria Generală, edilii au decis să crească interactivitatea între primărie şi cetăţeni.
Astfel, municipalitatea va investi 6,42 milioane de lei (1,5 milioane de euro) într-un sistem de administrare electronic ce va fi implementat în 12 luni. Concret, în parcurile bucureştene vor fi montate mai multe ecrane pe care se va putea vedea tot ce au de gând să facă edilii pentru bunăstarea oraşului.
„Interactivitatea va consta în prezentarea de imagini statice şi dinamice pe panouri conectate prin internet, utilizarea de SMS-uri şi e-mail (către şi de la cetăţean), pagină de acces dinamică şi interactivă web şi acces wireless care acoperă zona”, se arată în proiectul de „e-administrare”.
Cetăţenii vor fi consultaţi în legătură cu planurile pentru Bucureşti şi, în plus, îşi vor putea trimite propunerile folosind monitoarele touchscreen.
Totodată, ei vor putea vota propunerile edililor, pe pagina de web. În primă fază, sistemul va fi disponibil în Herăstrău şi Cişmigiu, urmând ca apoi să fie extins.
„Asemenea ecrane vor fi montate în toate parcurile, iar pe viitor vor exista şi in fo chioşcuri, unde bucureştenii vor putea vedea ce proiecte se află în dezbatere şi ce votează consilierii”, a declarat şeful Direcţiei Servicii Publice din Primărie, Mădălin Dumitru.