Constructorul auto german Daimler intenţionează să înceapă până în 2015 comercializarea unui autovehicul care foloseşte drept combustibil hidrogenul, tehnologie cu impact redus asupra mediului, a declarat directorul de cercetare al grupului german, Herbert Kohler, potrivit Mediafax."Preţul unui astfel de vehicul ar fi apropiat de cel al unui model diesel hibrid", a spus Kohler, într-un interviu acordat revistei germane Wirtschaftswoche. Lansarea unui astfel de vehicul este planificat�
Constructorul auto german Daimler intenţionează să înceapă până în 2015 comercializarea unui autovehicul care foloseşte drept combustibil hidrogenul, tehnologie cu impact redus asupra mediului, a declarat directorul de cercetare al grupului german, Herbert Kohler, potrivit Mediafax.
"Preţul unui astfel de vehicul ar fi apropiat de cel al unui model diesel hibrid", a spus Kohler, într-un interviu acordat revistei germane Wirtschaftswoche. Lansarea unui astfel de vehicul este planificată pentru 2015, a precizat un purtător de cuvânt al Daimler.
Platina e cea mai mare problemă
Proprietarul Mercedes-Benz trebuie să depăşească un obstacol major pentru a trece la producţia în masă a acestor vehicule, respectiv utilizarea a aproximativ 60 de grame de platină, un metal foarte scump, la construcţia fiecărui motor.
Grupul a reuşit să obţină progrese şi intenţionează să ajungă la utilizarea a aproximativ 10 grame de platină la fircare motor, pentru a reduce costurile.
Autovehiculele care folosesc celule de combustie, o tehnologie concurentă cu cea a maşinilor hibride, emit doar apă şi căldură.
Giganţii mondiali au legat o coaliţie
În septembrie, producătorii auto Daimler, Toyota, Renault/Nissan, Ford, General Motors, Honda, Hyundai si Kia au semnat un acord pentru a încuraja introducerea de vehicule baza