Directorul general al Automobile Dacia şi şef al tuturor activităţilor Renault din România, Francois Fourmont, se pregăteşte să lase locul să unui alt oficial francez, Jérôme Olive. Înainte de a părăsi România, Fourmont ne-a dezvăluit câteva dintre opiniile sale legate de trecutul şi viitorul Dacia, dar şi despre felul în care vede România, după 6 ani petrecuţi în fruntea celui mai mare producător auto naţional. Capital: Aţi sosit în România în 2003
Directorul general al Automobile Dacia şi şef al tuturor activităţilor Renault din România, Francois Fourmont, se pregăteşte să lase locul să unui alt oficial francez, Jérôme Olive. Înainte de a părăsi România, Fourmont ne-a dezvăluit câteva dintre opiniile sale legate de trecutul şi viitorul Dacia, dar şi despre felul în care vede România, după 6 ani petrecuţi în fruntea celui mai mare producător auto naţional.
Capital: Aţi sosit în România în 2003. Vă mai amintiţi care era pe atunci percepţia dvs. în legătură cu marca Dacia şi cu piaţa românească?
Francois Fourmont: În 2003, marca Dacia era omniprezentă. Oriunde mergeam în România vedeam berline Dacia. Pe atunci, Dacia deţinea peste 50% din piaţă, dar piaţa era destul de limitată, cu un total de 80.000 – 90.0000 de unităţi. Nimeni, la vremea aceea nu şi-ar fi închipuit că piaţa va creşte atât de rapid cum am văzut începând cu 2005.
- După 6 ani, cum s-a schimbat percepţia dvs?
F.F.: Acum piaţa românească este asemănătoare oricărei pieţe din Europa în condiţiile în care sunt prezente aproape toate mărcile. Sunt circa 38 de mărci diferite acum aici. Piaţa a devenit foarte competitivă.
- Aţi trăit la Dacia atât o perioadă de glorie, 2004-2007, cât şi declinul pieţei româneşti din ultima perioadă. Ce schimbări de strategie a adus această schimbare de trend?
F.F.: În 2009, producem cu 25% mai multe maşini decât în 2008. E o „scădere”