Pentru ca subalternii să-şi facă treaba bine nu este suficientă o leafă mare. Un factor important îl reprezintă şi facilităţile oferite. Sursa: Arhiva EVZ
Telefoanele şi maşina de serviciu ori laptop-ul nu mai sunt demult singurele beneficii pe care angajaţii le primesc la job. În ciuda crizei sau tocmai din cauza ei, angajatorii caută metode mai diversificate de a-şi recompensa angajaţii şi de a-i motiva să-şi facă treaba mai bine.
Masaj şi fitness chiar la birou
Asistenta unei agenţii imobiliare din Cluj-Napoca spune că facilităţile de la locul de muncă au o importanţă majoră în motivarea angajaţilor.
„Nici nu vă daţi seama cât de mult schimbă atitudinea unui angajat aceste moda lităţi de recompensare. Când a venit criza, s-a instalat o tensiune permanentă în agenţie: toată lumea era stresată. Cum numărul clienţilor scădea a început să dispară şi entuziasmul nostru. Motiv pentru care numărul contractelor încheiate a început să fie din ce în ce mai mic. Nu reuşeam deloc să ne motivăm şi să facem treaba să meargă mai bine”, afirmă Ioana Stan.
Femeia spune că totul s-a schimbat după ce patronul firmei a participat la un seminar unde i s-a explicat cât de mult contează pentru angajaţi condiţiile de la locul de muncă.
„A înţeles că acestea pot fi adevărate «minuni». Aşa că s-a decis să angajeze doi maseuri şi să ne înfiinţeze, în una dintre sălile de şedinţă, un spaţiu unde să facem fitness. Tonusul angajaţilor s-a schimbat radical. Au devenit mult mai optimişti şi mai încrezători în puterile lor. Nu mai eram nervoşi, iar rezultatele au început să se vadă rapid”, spune clujeanca.
Truc pentru psihicul angajaţilor
Şi psihologii sunt de părere că aceste „facilităţi” sunt benefice pentru psihicul angajaţilor, dar spun că cel mai mult au de câştigat chiar patronii. „Faptul