Cele mai cautate francize din zona food sunt anul acesta cele care necesita o investitie mica, intre 5.000 si 50.000 de euro cu specific take-away. O afacere la cheie in care sa investesti cateva zeci de mii de euro poate aduce profit in primii ani de activitate, conditia fiind ca persoana care achizitioneaza franciza sa respecte indicatiile francizorului.
"Daca anul trecut, piata francizei din Romania era reprezentata in proportie de peste 50% (respectiv 56% din total) de francizele de retail, noul context economic aduce schimbari si pe piata francizei. Pentru anul in curs, domeniul food alaturi de servicii sunt principalele domenii pentru plasarea investitilor in regim de franciza. (...) In ceea ce priveste evolutia segmentului food, trendul ramane unul ascendent. Daca anul trecut segmentul food reprezenta un procent de 20% din piata francizei din Romania, estimam o usoara crestere de pana la 5% pentru anul in curs", spune Raluca Stanciu, franchise development manager al firmei de consultanta in francize Advice Givers.
Investitii intre 5.000 si 50.000 de euro
Ea explica aceasta tendinta prin nevoia de consum a populatiei care ramane neschimbata. "Asistam la o reconditionare a bugetelor populatiei alocate segmentului de fashion retail care pierde teren in fata nevoii prime a populatiei de a se alimenta. Vorbim insa de francize de food cu specific take-away: gogoserii, piadinerii, lanturile de restaurante de tip fast-food si care servesc un produs de calitate, gata preparat si la un pret competitiv. Obiceiul de a lua masa la restaurant cu familia devine din ce in ce mai rar, marile restaurante ducand o batalie continua in asezarea pretului, din ce in ce mai competitiv, pentru meniul zilei", spune Raluca Stanciu.
Cele mai bine vandute francize din segmentul food au fost in acest an cele care presupun investitii de start-up totale cuprin