Mulţi români se aleg cu facturi astronomice după ce le oferă unor necunoscuţi informaţii confidenţiale prin telefon. Sursa: Reuters
„M-a sunat cineva cu număr ascuns şi s-a prezentat ca fiind un angajat al firmei Cosmote. M-a întrebat dacă sunt titulara abonamentului şi mi-a spus că au o ofertă promoţională pentru mine - timp de trei luni beneficiez de o reducere de 40% din abonament. Mi-a spus că pentru a efectua modificarea în abonament este nevoie de ultimele cifre din CNP-ul titularului. Apoi, mi-a spus că pentru activarea reducerii de cinci euro (40%) trebuie să tastez şi un cod. Când am auzit combinaţia de taste, mi-am dat seama că ceva nu este în neregulă şi i-am spus că renunţ la ofertă. Am sunat la Cosmote şi mi-am dat seama că totul a fost o ţeapă şi că cineva a vrut să-mi fure banii”, a povestit o tânără pe site-ul www.noidecidem.ro, dedicat consumatorilor.
Cazul tinerei este unul fericit. Numeroşi abonaţi s-au trezit cu facturi uriaşe pentru că au furnizat informaţii confidenţiale prin telefon.
Furt de 400 de euro
Mihai, un bucureştean de 24 de ani, s-a ales cu o factură de 400 de euro după ce a oferit ultimele patru cifre ale CNP-ului. „Am fost sunat şi mi s-a spus că au o oferă nouă - reducere 50% la abonament, timp de şase luni. După aceea mi-au cerut CNP-ul. Când am primit factura am rămas şocat. Cei de la telefonia mobilă mi-au cerut numărul de telefon al persoanei care m-a păcălit, dar au spus că e greu să afle cine este”, spune bucureşteanul.
În urma desfăşurării unor campanii constante de avertizare a clienţilor, numărul celor păcăliţi a scăzut. Cei care iniţiează asemenea fraude îşi adaptează în permanenţă metodele.
Sfaturi utile
Reprezentanţii companiei de telefonie mobilă Cosmote le oferă câteva sfaturi clienţilor pentru a nu se lăsa păcăliţi.
@N