Declinul segmentului rezidenţial nou a influenţat semnificativ piaţa. Adezivii pentru plăci ceramice au înregistrat vânzări mult diminuate, la fel şi mortarele destinate lucrărilor de pe şantiere.
Principalele companii producătoare din piaţa de profil anunţă că în acest an vor reuşi să menţină cifrele de afaceri la niveluri similare celor înregistrate anul trecut.
În acelaşi timp, jucătorii din piaţă estimează că anul acesta cererea s-a diminuat cu 30%. Motivul pentru care acest fenomen nu a lovit din plin producătorii mari ţine de politicile adoptate de aceştia pentru a contracara efectele crizei. În acelaşi timp, micii producători au fost nevoiţi anul acesta să iasă din scenă.
Apetit pentru produse ieftine
Cererea s-a orientat către produsele mai accesibile ca preţ pe tot parcursul acestui an.
„Din cauza regresului înregistrat de piaţa placărilor ceramice, vânzările de adezivi din aceeastă categorie au preluat acest trend descendent şi au înregistrat scăderi de peste 20% faţă de anul anterior. Situaţia este opusă în cazul adeziviilor din categoria low-cost", declară Augustin Russu, director general Baumix.
Datele din piaţă arată că românii au consumat cu 30% mai puţini adezivi anul acesta. „Această contracţie înseamnă şi că unii producători au renunţat. Oferta e mare, dar cererea este mai restrânsă", spune Marcel Bărbuţ, proprietar Adeplast.
Diminuarea cererii din piaţă a fost puternic influenţată de sistarea sau încetinirea ritmului de lucru din cadrul principalelor proiecte rezidenţiale.
„Cererea care există în acest moment pe piaţă este setată pe preţ şi mai puţin pe calitate. În perioada următoare, evoluţia acestei pieţe depinde de evoluţia economiei în ansamblu şi de existenţa capitalului sau a finanţărilor", crede Andrei Dumitrescu, director de vânzări şi marketing, divizia Adezivi Henkel.
Russu estim