Indiferent de profilul companiei pe care o conduci, indiferent daca angajatii tai intra sau nu in contact direct cu clientii, trebuie sa stii ca oamenii care lucreaza pentru tine sunt cei care iti reprezinta afacerea in lume.
Companiile sunt minisocietati, iar angajatii formeaza o comunitate. Parerea lor despre companie, de obicei, nu difera cu mult fata de parerea potentialilor clientilor, scrie New York Times.
Asadar, daca angajatii tai nu sunt fericiti, parerea lor despre companie nu va fi una favorabila si acelasi lucru il vor simti si clientii.
In ultimii zece ani, studiile au aratat ca firmele trebuie sa faca astfel incat imaginea lor in ochii publicului sa fie similara cu cea a angajatilor.
Insa o lucrare ce va fi publicata curand in Strategic Management Journal arata ca nu este un lucru rau ca parerea angajatilor sa fie diferita de cea a potentialilor clienti, atat timp cat prima este mai buna.
Intervievand 4.307 clienti si angajati de la 56 de filiale a 9 companii ce ofera servicii, cercetatorii au descoperit ca profitul firmelor este cu atat mai mare cu cat angajatii au o parere mai buna despre compania la care lucreaza decat publicul carora acele servicii li se adreseaza.
Michael A. Kamins, un profesor de economie de la Universitatea Stony Brook si unul dintre autorii lucrarii citate, arata ca acei consumatori care erau putin impresionati de o anumita companie tind sa uite repede acel sentiment.
Insa, daca este vorba despre o companie unde atitudinea angajatilor este una extrem de pozitiva, perceptia consumatorilor urmeaza acelasi trend, astfel ajungand sa placa acea companie si sa aleaga serviciile oferite de ea.
Kamins spune ca aceasta schimbare de atitudine a consumatorilor poate fi explicata ca "o reactie disproportionata la o surpriza".
"Iti aba