Utilizatorii de telefonie mobila ai RCS&RDS si cei de telefonie fixa ai UPC nu si-au putut vorbi luni de zile in 2009, in conditiile in care cei doi operatori nu s-au inteles in scris asupra conditiilor de interconectare pentru aceste servicii peste un an de zile. In aprilie 2009, cei doi operatori au recurs la judecata autoritatii de reglementare, RCS&RDS avertizand asupra imposibilitatii clientilor sai de a comunica cu cei ai UPC. Daca pe baza celor sustinute de cei doi operatori pe perioada litigiului, arbitrul telecom declara ca acest serviciu nu a fost intrerupt si nici nu au fost primite plangeri, oficialii UPC recunosc ca cele doua parti nu si-au oferit serviciile in cauza in perioada aprilie-august 2009.
Litigiul, pe scurt
In luna aprilie din acest an, RCS & RDS solicita autoritatii de reglementare solutionarea unui conflict vechi din martie 2008. Problema: Necesitatea unui act aditional la acordul de interconectare care sa reglementeze conditiile de desfasurare a convorbirilor intre retelele de telefonie mobila si respectiv fixa a celor doi operatori.
"Desi cei doi furnizori au negociat includerea acestui serviciu in contractul de interconectare incheiat intre cei doi operatori in anul 2005, negocierile nu s-au finalizat, astfel incat RDS a solicitat interventia ANCOM", a precizat pentru HotNews.ro Catalin Marinescu, presedintele autoritatii.
Pana la o decizie pe fond, RCS a cerut masuri provizorii imediate de la ANCOM, iar in aceasta cerere RCS acuza imposibilitatea clientilor de a comunica cu utilizatorii UPC. In aceeasi luna, UPC a facut la randul sau o plangere acuzand ca "interconectarea s-ar putea realiza oricand cu conditia ca RCS & RDS sa asigure un numar suficient de legaturi de interconectare intre cele doua retele, numarul actual de legaturi fiind considerat total insuficient, fapt ce conduce, chiar si