Un numar din ce in ce mai mare de companii considera reteaua de socializare online Facebook un element indispensabil pentru promovarea afacerilor lor, scrie The New York Times.
Firmele mici o folosesc pentru a-si gasi noi clienti, pentru a construi comunitati online de sustinatori si pentru a utiliza cat mai eficient informatiile de ordin demografic.
"Trebuie sa fii acolo unde clientii tai actuali, dar si cei potentiali se afla", spune Clara Shih, autoare a cartii "The Facebook Era" (Era Facebook). "Iar in conditiile in care exista 300 de milioane de conturi pe Facebook, iar numarul creste in continuare, aceasta retea este locul unde poti gasi clienti pentru produsele si serviciile pe care le oferi", crede Shih.
Pentru majoritatea companiilor, "paginile" Facebook (Facebook Pages, distincte de profilurile individuale si de grupurile regasite pe Facebook) sunt extrem de importante. Aceste "pagini" permit afacerilor sa-si construiasca un adevarat portofoliu de sustinatori (fani), similar celebritatilor, echipelor sportive, muzicienilor si politicienilor.
In prezent, exista circa 1,4 milioane de astfel de pagini, care atrag peste 10 milioane de sustinatori in fiecare zi, potrivit Facebook.
Art Meets Commerce, agentie de publicitate din New York, foloseste reteaua online de socializare ca element crucial al campaniilor sale publicitare pentru productiile teatrale pe care le promoveaza. Pagina de Facebook a spectacolului "Rock for Ages", spre exemplu, are peste 13.000 de sustinatori.
Nu este vorba insa numai de marketing, sau cel putin cei de la Art Meets Commerce nu vizeaza potentialii clienti doar pentru a-i convinge sa cumpere bilete la spectacolele respective. "Ajungi sa treci mai departe de o simpla politica de marketing online, oferind chiar suport pentru clienti", spune Jim Glaub, creative director al agentiei. "De cele mai multe o