Dacă la noi în ţară românii se plâng că statul nu investeşte suficient în infrastructura rutieră şi feroviară şi dacă în Capitală mai sunt încă zone care nu au văzut încă staţii de metrou, în Paris lucrurile stau exact pe dos. Mai exact, statul francez are pe ordinea de zi proiectul "Grand Paris", care va intra astăzi în Senat şi care presupune realizarea unei noi linii de metrou în urma unei investiţii de 35 de miliarde de euro, investiţie al cărui rost
Dacă la noi în ţară românii se plâng că statul nu investeşte suficient în infrastructura rutieră şi feroviară şi dacă în Capitală mai sunt încă zone care nu au văzut încă staţii de metrou, în Paris lucrurile stau exact pe dos.
Mai exact, statul francez are pe ordinea de zi proiectul "Grand Paris", care va intra astăzi în Senat şi care presupune realizarea unei noi linii de metrou în urma unei investiţii de 35 de miliarde de euro, investiţie al cărui rost francezii nu reuşesc să-l înţeleagă sub nicio formă.
Noua reţea de metrou, care ar trebui să fie gata în 2017, cuprinde 130 de km de infrastructură feroviară şi ar trebui să facă legătura între gări şi aeroporturi precum şi între câteva centre ce reprezintă poli economici importanţi din regiunea Parisului.
"Textul nu ţine cont de nevoile francezilor. Urgenţa nu este finanţarea unui metrou de 21 de miliarde de euro despre care nici măcar câţi oameni îl vor utiliza. Prioritar este de a investi bani acolo unde este într-adevăr nevoie", spune un oficial al primăriei din Paris.
"Companiile comunică prin e-mail sau telefon, deplasările profesionale fiind foarte izolate. Acesta este unul din motivele pentru care cred că nu are sens să faci o linie de metrou de 130 de km care nu va fi utilizată de nimeni", spune Gerard Lacoste, director general adjunct al Institutulu de Amenanjare Urbană a regiunii Ile-de-France.
SURSA: e24