A şasea generaţie a modelului lansat în 1972 va fi disponibilă în showroomurile mărcii din 20 martie 2010.
1 /. Noul BMW Seria 5 va fi etalat, în premieră, primăvara viitoare, în cadrul Salonului Auto de la Geneva.
Berlina va fi disponibilă la concesionarii mărcii imediat, din 20 martie, în timp ce versiunea break – Touring – urmează a apărea în septembrie 2010.
Producătorul german susţine că a şasea generaţie Seria 5 va fi primul model din segmentul său care va oferi, la pachet, sistemul de economisire a carburantului ”Stop-start” (deocamdată doar pentru 520d) , o transmisie automată cu 8+1 trepte (care va fi disponibilă cu dispozitivul antemenţionat doar de la o dată ulterioară) şi o sofisticată suspensie faţă independentă.
Seria 5 se va duela cu Audi A6, Lexus GS, Jaguar XF, Mercedes-Benz Clasa E sau chiar Volvo S80.
Ploaie de sisteme high-tech
Noul Seria 5 a crescut discret în dimensiuni – 4,89 metri lungime, 1,86 metri lăţime şi 1,46 metri înăţime – oferind în schimb un ampatament superior cu opt centimetri, de aproape trei metri (2,97 metri, mai exact), cel mai mare din clasă, potrivit BMW.
Deşi a renunţat la folosirea aliajului de aluminiu, producătorul pretinde că a reuşit să distribuie perfect, ”fifty-fifty”, masa automobilului pe cele două punţi. BMW promite un confort la rulare superior, fără o depreciere a valorii dinamice care a consacrat Seria 5.
Sistemul DCC (Driver Dynamic Control), prin care şoferul poate modifica setările suspensiilor, asistarea volanului, răspunsul pedalei de acceleraţie şi comportamentul cutiei automate de viteze, pe patru paliere - Normal, Confort, Sport şi Sport+ - va fi disponibil, în premieră la acest model.
Printre gadgeturile high-tech oferite de BMW se vor mai afla: un head-up display, un sistem care monitorizează şi