Romania se afla pe locul al optulea in topul primelor 56 tari din Europa, Orientul Mijlociu si Africa (EMEA) luate in calcul de marii jucatori din retail pentru extinderea planificata anul viitor, arata un studiu al companiei de consultanta CB Richard Ellis (CBRE).
Circa 200 de retaileri au afirmat ca intentioneaza sa isi mareasca numarul de magazine in 2010, avand o lista cu 56 de destinatii posibile. Primele cinci tari preferate pentru expansiune au fost Germania, Franta, Spania, Polonia si Italia, in timp ce Romania s-a aflat pe locul al optulea, dupa Austria si Marea Britanie.
Cei mai multi dintre retailerii care si-au planurile de extindere intentioneaza sa o faca prin intermediul propriilor companiii si doar 36% dintre acestia au declarat ca planuiesc sa se extinda prin intermediul francizei, potrivit studiului CBRE.
In ceea ce priveste domeniile de activitate, cei mai multi dintre retailerii care au planuri de extindere provin din industria de imbracaminte, incaltaminte, electronice si accesorii. Mai putini activi vor fi jucatorii din industria de imbracaminte de lux, atat pentru femeie cat si pentru barbati, si retailerii din industria fast-food-ului.
Din punct de vedere al nationalitatii, cei mai multi retailerii sunt de origine germani (20%), urmati de cei cu reprezentante in Statele Unite, Marea Britanie si Italia (10% fiecare), Spania, Franta, Polonia si Olanda (fiecare 5%).
Circa 43% dintre retailerii (86) intentioneaza sa deschida cel mult cinci magazine pana la finele anului, alti 73 planuiesc sa deschide peste 10 magazine, iar 25 sunt suficienti de siguri pe business-ul lor pentru a deschide 40 sau chiar mai multe magazine de-al lungul anului 2010.
CB Richard Ellis are sediul central in Los Angeles si este cea mai mare firma de servicii comerciale in real estate din lume, raportat la incasarile din 2008. Compania a