Costul economic provocat de accidentele rutiere din România este estimat la 4,1 miliarde de dolari, în funcţie de preţurile din 2008, potrivit unui raport al Băncii Mondiale (BM). Ţara noastră se situează pe locul cinci în Europa şi Asia Centrală. Costurile directe ale accidentelor rutiere cu victime includ tratamentul de urgenţă, costurile medicale iniţiale, cheltuielile de refacere, tratamentul pe termen lung, costurile cu poliţa de asigurare, cele legale şi cele suportate de
Costul economic provocat de accidentele rutiere din România este estimat la 4,1 miliarde de dolari, în funcţie de preţurile din 2008, potrivit unui raport al Băncii Mondiale (BM). Ţara noastră se situează pe locul cinci în Europa şi Asia Centrală.
Costurile directe ale accidentelor rutiere cu victime includ tratamentul de urgenţă, costurile medicale iniţiale, cheltuielile de refacere, tratamentul pe termen lung, costurile cu poliţa de asigurare, cele legale şi cele suportate de angajator.
Costurile indirecte includ cheltuielile cu productivitatea la locul de muncă cauzate de invaliditatea temporară sau permanentă şi de scăderile în productivitatea gospodăriilor determinate de aceste dizabilităţi.
Costul economic al accidentelor din toată lumea: 518 miliarde de dolari
Costul economic al accidentelor de circulaţie mortale sau cu victime este estimat la nivel global la 518 miliarde de dolari, respectiv 1% din Produsul Naţional Brut (PNB) în statele cu venituri reduse, 1,5% în ţările cu venituri medii şi 2% în cele cu venituri ridicate, potrivit unui raport publicat marţi de Banca Mondială.
Un studiu privind situaţia din Rusia arată că pierderile în urma accidentelor rutiere cu victime se ridică la 3% din PIB, dar Banca Mondială utilizează estimarea conservatoare pentru costurile economice ale accidentelor rutiere din Europa şi Asia Centrală, de 1,5% din PIB. @