Preţurile n-au crescut decât cu 10-15%, însă şoferii tot le consideră prea mari. Chiar dacă li se pare scump, service-urile auto sunt luate cu asalt de către posesorii de maşini. Oamenii vor ca sărbătorile să-i prindă cu maşinile pregătite de iarnă.
Schimbarea vremii aduce în rândul automobiliştilor o nouă grijă. Este vorba de pregătirea pentru iarnă a vehiculului, fapt ce implică o cheltuială destul de serioasă. Mecanicii sunt suprasolicitaţi dar şi veniturile lor cresc cu fiecare oră petrecută în atelier. Una dintre primele griji ale automobiliştilor este echiparea vehiculelor cu cauciucuri de iarnă. Pneurile de vară sunt schimbate cu cele de tip M+S (noroi + zăpadă).
„Pentru un autoturism echipat cu jenţi de 15, un set de cauciucuri de iarnă costă între 1000 şi 1400 lei. La aceşti bani se adaugă încă 50-60 de lei pentru montarea pe jantă, echilibrare şi montarea pe autoturism", ne-a declarat Marian Mălcică administrator al unui service. Faţă de anul trecut, preţurile n-au crescut decât cu 10-15% la piese. Mecanicii au păstrat preţul vechi la manoperă.
Trenul de rulare, în vizor
După cum spun specialiştii, pe vreme rea un tren de rulare face diferenţa între o circulaţie normală şi accident, mai ales în condiţii de carosabil umed.
„Trenul de rulare este afectat în mare măsură de drumurile noastre proste dar şi de zăpadă, moroi, polei, etc. O verificare la început de iarnă este necesară pentru că în acest sezon din cauza stării carosabilului distanţele de frânare cresc considerabil", ne-a declarat Nelu Mocanu, mecanic la un atelier service.
Schimbarea plăcuţelor de frână şi eventual înlocuirea câtorva bucşe costă de la 100 la 800 de lei, funcţie de tipul autoturismul. La toate acestea se adaugă un schimb de ulei cu unul pentru sezonul rece, minim 200 de lei cu filtrul aferent şi cu manoperă, şi lichidul de spălare