Nokia este cel mai valoros brand european, avaluat la 35,220 de miliarde de euro, urmat de LVMH, INBEV şi Vodafone, conform unui studiu realizat de eurobrand2009. Studiul eurobrand2009 asupra valorii brandurilor europene a fost prezentat de Institutul European pentru Branduri din Viena. Cele mai valoroase branduri din Europa sunt:1. Nokia (EUR 35,220 miliarde) 2. LVMH (EUR 32,365 miliarde) 3. INBEV (EUR 26,927 miliarde) 4. Vodafone (EUR 23,789 miliarde) 5. Unilever (EUR 22,829 miliarde) 6
Nokia este cel mai valoros brand european, avaluat la 35,220 de miliarde de euro, urmat de LVMH, INBEV şi Vodafone, conform unui studiu realizat de eurobrand2009.
Studiul eurobrand2009 asupra valorii brandurilor europene a fost prezentat de Institutul European pentru Branduri din Viena. Cele mai valoroase branduri din Europa sunt:
1. Nokia (EUR 35,220 miliarde)
2. LVMH (EUR 32,365 miliarde)
3. INBEV (EUR 26,927 miliarde)
4. Vodafone (EUR 23,789 miliarde)
5. Unilever (EUR 22,829 miliarde)
6. Telefonica (EUR 22,128 miliarde)
7. Mercedes (EUR 19,392 miliarde)
8. Deutsche Telekom (EUR 19,093 miliarde)
9. BMW (EUR 18,765 miliarde)
10. SAB Miller (EUR 18,349 miliarde)
Directorul Institutului European pentru Brand-uri, domnul Gerhard Hrebicek, a prezentat într-un comunicat cele trei concluzii de bază ale studiului. Atât serviciile financiare, cât şi brandurile de automobile europene sunt printre cele mai afectate de actuala criză economică. Brandurile serviciilor financiare au pierdul aproximativ 24% din valoare iar cele de automobile au pierdut 9,6%. Grupul bancar britanic RBS a pierdut 40%, grupul german Allianz 18,5% şi mărci de maşini ca Fiat Grup, Mercedes sau Porche au fost cele mai afectate.
Cele mai bine adaptate la criză au fost brandurile bunurilor de consum, valoarea cr