Compania Holver din Brasov, membra a grupului austriac J.u.A. Frischeis G.m.b.H, care comercializeaza placi, placaje si alte produse din lemn, estimeaza o cifra de afaceri de aproximativ 225 mil. lei (peste 53,5 mil. euro) in acest an, nivel similar in lei cu cel raportat in 2008.
In euro, cifra de afaceri a companiei se va reduce cu 13%.
"Vanzarile companiei noastre sunt influentate de evolutia principalelor piete care au ca materie prima produsele pe baza de lemn, respectiv piata de mobila, constructiile si retailul. In primele sase luni am reusit sa obtinem 95% din cifra de afaceri realizata in aceeasi perioada a anului trecut. Tinand cont de fluctuatia monedei europene, este greu sa vorbim de cresteri ale afacerilor, insa speram ca pana la finele anului in curs sa obtinem o valoare similara a vanzarilor cu cea din anul 2008", a declarat Roxana Nechifor, director in cadrul departamentului de control in compania Holver.
Anul trecut aproximativ 30% din cifra de afaceri a companiei brasovene a fost realizata din activitatiile de export, produsele Holver fiind distribuite de concernul austriac J.u.A. Frischeis.
"Datorita cererii din ce in ce mai mici pe piata, producatorii de mobila au inregistrat scaderi ale vanzarilor. Mobila, in special cea din PAL melaminat si furniruit, are o durata medie de folosire de cinci ani, care, in conditiile actuale poate creste la maximum zece ani, ceea ce ar duce teoretic la scaderi ale pietei de mobila de pana la 50%. Competitia pe acest segment de piata influenteaza si cota noastra de piata", a afirmat Nechifor.
Potrivit reprezentantilor companiei Holver, piata de constructii a inregistrat de la inceputul anului scaderi de aproximativ 60%, fenomen care se reflecta si in evolutia cifrei de afaceri a companiilor din acest domeniu de activitate. In plus, oficialii companiei din Brasov considera ca perioada