CIA este interesată de recrutarea unor americani de origine arabă şi iraniană, iar pentru a-şi face mesajul cât mai atractiv utilizează pentru prima oară în spoturile publicitare în care descrie o ambianţă.
Astfel, CIA a proiectat - săptămâna trecută, într-un cadru restrâns - două filme care urmează să fie difuzate în lunile următoare prin canalele de televiziune americane şi comunitare, precum şi prin site-uri Web. Ambele au fost salutate cu aplauze de cei circa 40 de spectatori, reuniţi la Dearborn, în centrul unei importante comunităţi arabe din Michigan.
Primul spot prezintă o familie reunită în jurul unei mese, într-o atmosferă destinsă. Atât îmbrăcămintea convivilor, cât şi detalii ale arhitecturii interioare sugerează un specific arab.
"Naţiunea voastră, lumea voastră", spune o voce din off cu accent arab, iar spotul arată apoi SUA din spaţiu, sugerând că acea existenţă armonioasă este asigurată în teritoriul american.
"Acestea merită osteneala de a le proteja", adaugă vocea din afara cadrului, în timp ce filmul se termină cu invitaţia: "Cariere în CIA".
Spotul reprezintă o inovaţie majoră pentru CIA, care utilizează pentru prima oară tehnica "storytelling" pentru a-şi face atractiv un mesaj. El este inspirat din discuţii cu angajaţi ai CIA originari din Orientul Mijlociu. Aceste întrevederi au dezvăluit că americanii de origine arabă vor să-şi păstreze legăturile cu patria iniţială, dar au în acelaşi timp simţul datoriei faţă de SUA.
"Este important pentru ei să ştie că noi înţelegem cât înseamnă cultura lor pentru ei. Ei nu vor s-o piardă după ce trec de porţile CIA pentru a lucra", subliniază Christina Petrosian, responsabilă de publicitate şi de marketing la centrul de recrutare al agenţiei. Ea speră că acest spot - turnat de o echipă sub conducerea ei - desprinde o felie de viaţă autentic arabă, care ar trebui să-ş