- Cultural - nr. 425 / 24 Noiembrie, 2009 Duminica aceasta a semanat foarte mult cu o zi de sarbatoare nationala, fiindca toate posturile de televiziune au difuzat cele mai bune filme ale cinematografiei romanesti, cu cei mai frumosi actori. Astfel, am revazut-o pe Teodora Mares in "Declaratie de dragoste", ca si pe Diana Gheorghian in "Rochia alba de dantela", un film-capodopera a lui Dan Pita, cu imagini metaforice sublime, o drama in care actrita moare in final, lasand trei barbati nebuni dupa ea (Alexandru Repan, Claudiu Bleont si Andrei Finti) si doi copii fara mama. "Rochia alba..." este unul dintre cele mai bune filme care s-au facut vreodata in cinematografie. Diana Gheorghian, considerata pe internet "Isabelle Adjani a Romaniei", avea niste ochi albastri magnifici, mai frumoasa tunsa "la zero" decat cu par lung, a fost initial propusa pentru rolul "Adela" lui Mircea Veroiu, preluat de Marina Procopie, Diana jucand ulterior in alt succes de proportii- "Sania albastra". In aceeasi generatie cu Teodora Mares, avand acelasi profesor- regretatul Octavian Cottescu, actritele sunt acelasi gen, mignone, cu picioare lungi. La festivalurile de la Costinesti tinerii stateau la coada pentru autografele lor, ca si la Manuela Harabor si Anda Onesa. Din pacate, toate aceste patru "staruri de ieri" nu au avut o soarta prea fericita, Teodora jucand foarte putin pe scena TNB, Manuela avand un copil autist cu Dan Chisu, transformata intr-o pustnica pe filiera religioasa ca si Mariana Buruiana, Diana Gheorghian fiind casatorita cu un scenograf si avand o fetita, dar pe plan profesional, rolurile de la Odeon nefiind pe masura valorii ei (am zarit-o in Bucuresti si nu am recunoscut-o, fiind prematur imbatranita). Cum nu avem actrite frumoase, ca pe vremuri, ne intrebam unde au disparut si de ce. Claudiu Bleont, cel mai dorit actor de atunci, din "Pas in doi" si "Rochia alba de d