După aproape şase ani de la prima lovitură de târnăcop, primul tronson al autostrăzii Braşov – Borş, reprezentând 10% din lungimea totală, va fi deschis circulaţiei lângă Cluj. Peste numai câteva zile, vom putea circula în România pe 303 kilometri de autostradă, de trei ori mai mulţi decât aveam în urmă cu şase ani, dar încă departe de ceea ce au construit vecinii noştri: 500 de kilometri în Bulgaria sau 750 de kilometri în Ungaria. „Săptămâna aceasta
După aproape şase ani de la prima lovitură de târnăcop, primul tronson al autostrăzii Braşov – Borş, reprezentând 10% din lungimea totală, va fi deschis circulaţiei lângă Cluj.
Peste numai câteva zile, vom putea circula în România pe 303 kilometri de autostradă, de trei ori mai mulţi decât aveam în urmă cu şase ani, dar încă departe de ceea ce au construit vecinii noştri: 500 de kilometri în Bulgaria sau 750 de kilometri în Ungaria.
„Săptămâna aceasta efectuăm prerecepţia lucrării, iar dacă totul e în regulă, inaugurarea va avea loc la 1 decembrie“, spune directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), Dorina Tiron, despre tronsonul de 42 de kilometri, cuprins între Turda şi Gilău, al Autostrăzii Transilvania.
Deschiderea circulaţiei se face, explică reprezentanţii Bechtel, în condiţiile în care, în ianuarie, stadiul de realizare a lucrărilor (demarate în 2004) era de numai 50%, iar la începutul lui 2008, de doar 25%.
Lucrări mai multe, profituri mai mari
„Exemplul acestui an arată că obiectivul poate fi atins în condiţiile unei bune planificări, alte asigurării accesului la terenuri şi efectuării plăţilor la timp şi cu regularitate“, afirmă Bogdan Sgârcitu, directorul de comunicare al companiei americane în România.
Accelerarea lucărilor s-a văzut şi în rezultatele financiare ale Bechtel International în România: cifră de aface