O serie de incidente misterioase apărute la toaletele mai multor avioane Airbus i-a pus pe gânduri pe reprezentanţii companiei aeriene din Hong Kong, Cathay Pacific, relatează AFP. Din cauza canalizării blocate a unei toalete, un avion a fost forţat să-şi întrerupă zborul. Problemele au apărut în ultimele două săptămâni la trei aparate de tip Airbus A330 şi A340, potrivit purtătorului de cuvânt al companiei Carolyn Leung, citat de AFP.
Pe 15 noiembrie, un avion care efectua un zbor între Ryad (Arabia Saudită) şi Hong Kong, cu 278 de pasageri la bord, a fost nevoit să aterizeze pe aeroportul din Bombay (India). La scurt timp de la decolare, echipajul a fost anunţat că toaletele nu mai funcţionează. Zborul, care trebuia să dureze opt ore, a ajuns la Hong Kong cu o întârziere de 18 ore.
Pasageri nedisciplinaţi
Două alte curse au avut aceleaşi probleme. Este vorba despre zborurile dintre Roma şi Hong Kong de pe 9 noiembrie şi dintre Dubai şi Hong Kong pe 19 noiembrie. În cele două cazuri, a fost nevoie de reducerea pasagerilor la mai puţin de 240, ţinând cont că doar jumătare dintre toalete puteau fi folosite.
Nu se cunosc cauzele exacte ale defecţiunii, însă reprezentanţii companiei aeriene dau vina pe pasageri care aruncă în toaletă flacoane de medicamente, pantofi, haine ori chiar jucării şi astfel blochează canalizarea.
Ei au cerut ajutorul inginerilor Airbus ca să remedieze problema. Avioanele sunt echipate cu două sisteme de evacuare pentru toalete, câte unul pentru fiecare parte a aparatului.