Compania aeriană low-cost WizzAir, pe numele căreia s-au întregistrat numeroase reclamaţii, va transmite Protecţiei Consumatorilor care sunt exact obligaţiile sale şi care aparţin firmei intermediare.
Până la sfârşitul săptămânii, Wizz Air va transmite Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Cluj obligaţiile contractuale dintre compania aeriană şi firma care asigură serviciile aeroportuare conexe (transferul şi asistenţa pasagerilor, mânuirea bagajelor etc), denumită în limbaj de specialitate firmă de handling.
În baza acestora, reprezentanţii CJPC vor putea discerne exact care dintre cei doi operatori este răspunzător pentru neregulile ce apar la aeroport, şi care-i afectează direct pe pasageri. Directorul comercial al WizzAir, Gyorgy Arban, s-a întâlnit, ieri, cu reprezentanţii OPC Cluj, pentru a ajunge la un consens şi, în cele din urmă, cu consumatorii nemulţumiţi, care au făcut numeroase reclamaţii până acum la adresa Wizz Air.
„Spre exemplu, firma de handling este responsabilă în a informa pasagerii pentru anumite probleme, cum ar fi întârzierea sau anularea unei curse. Este responsabilă în a gestiona relaţiile cu aceştia. Ori acest lucru nu se întâmplă, în prezent, la Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca”, explică Mircea Radu, directorul OPC Cluj. „În funcţie de ce date vom primi, de aceste obligaţii contractuale, ştim clar unde este firma de handling răspunzătoare, unde este Wizz Air”, completează Mircea Radu.
Firma de handling, ţap ispăşitor
Directorului comercial al WizzAir, Gyorgy Arban, i s-au adus la cunoştinţă, la întâlnirea de ieri, de ultimele întârzieri ale unor aeronave ale companiei, unele chiar de 14 sau 26 de ore.
Acesta a fost de părere că toate nemulţumirile pasagerilor au pornit de la lipsa de comunicare cu aceştia, a cărei responsabilitate revine, la Aeroportul Internaţiona