Radu David este un puşti simpatic foc, cu un zâmbet larg şi plete negre pana corbului care pilotează cu talent şi ambiţie o maşină de raliuri pentru oamenii mari.
Ne-am întâlnit la redacţie, într-o după-amiază. N-a venit singur, ci însoţit de tatăl său. Şi nu pentru că n-ar fi un puşti independent, mă rog, cât de independent poate fi un puşti de 14 ani, ci pentru că nu poate conduce încă maşina pe drumurile publice. Volubil, degajat şi foarte sigur pe ceea ce vorbeşte, Radu David mi-a părut a fi un caracter remarcabil. Este pilot auto şi are şanse extraordinare să ajungă un nume important în istoria motorsportului. Ce simte el când este la volan, cu casca de pilot şi cu centurile bine strânse? „Mă simt în largul meu, împlinit. Asta mi-am dorit de mult şi simt că visul meu de mic nu a fost în zadar“, spune puştanul.
Locul III în campionat
Radu David este pilot în campionatul de Slalom Paralel de doi ani de zile şi a terminat acest sezon competiţional pe locul trei la juniori. A învăţat să piloteze maşina la şcoala de pilotaj a lui Claudiu David şi conduce pe circuitul de rally cross un Volkswagen Golf 2 de 1,3 litri pe care l-a pregătit pentru curse împreună cu tatăl său. „Am făcut şi karting, dar am mers la cursele de autocross şi mi-am zis că vreau să conduc o maşină adevărată. Tata a spus că dacă termin clasa a V-a cu media peste 9,50, îmi ia maşină pentru rally cross. Am terminat cu media 9,78 şi tata mi-a luat un VW Golf 2 vechi. Am mai investit în siguranţă, roll bar, scaune de curse, centuri, evacuare şi am intrat în competiţie. Primele etape am concurat cu cauciucurile de stradă, de abia apoi am luat şi cauciucuri de cursă. Este total altceva, ai altă aderenţă cu gume speciale“, povesteşte Radu David.Chiar cu anvelope nepotrivite, Radu a terminat prima sa cursă pe locul patru.
Îi place şi pe asfalt, nu numai pe macadam
În