Metro Cash & Carry a anuntat ieri ca relanseaza brandurile private din portofoliu, intr-un an cu declin in consum, in care marcile proprii ale retailerilor castiga teren in fata celor consacrate pentru ca ofera o alternativa mai ieftina pentru consumatori.
La raft, articolele marci private ale Metro ajung cu un pret cu 10-20% mai mic decat cel al brandurilor consacrate, potrivit datelor furnizate de retailer. Miscarea vine la cateva luni dupa ce reteaua de hipermarketuri a grupului Metro, Real, a lansat pe piata brandul Real Quality, pe care il promoveaza acum ca fiind cel mai important brand al sau.
Reprezentantii Metro au anuntat ca noua strategie va dubla ponderea marcilor proprii in vanzarile totale realizate de reteaua cash & carry pe cele 30 de piete ale sale, pana in 2012.
"In prezent brandurile proprii ale Metro Cash & Carry aduc vanzari de aproximativ 3 miliarde de euro, iar dublarea ponderii in cifra de afaceri ar putea creste aceasta valoare la 6 mld. euro in 2012, calculat pe baza nivelului vanzarilor din 2008" , a spus Thomas Rudelt, Head of Corporate Own Brand Management.
Vin cu sase marci proprii
In Romania, brandurile dezvoltate de retailer aduc vanzari anuale de circa 160 mil. euro, adica aproximativ 10% din cifra de afaceri a Metro Cash & Carry, potrivit datelor comunicate de companie.
Dublarea ponderii ar duce tinta de vanzari la peste 300 mil. euro in 2012, similar vanzarilor totale realizate in acest moment de cea mai mare retea de supermarketuri de pe piata, Billa Romania.
La nivel local, cel mai cunoscut brand al Metro Cash & Carry este Aro, care ramane in portofoliu cu aceeasi pozitionare, pe segmentul de pret entry-level. Metro si-a adus propriile branduri in Romania odata cu deschiderea primului sau magazin, in 1996.
Schimbarea strategiei a dus la restrangerea numarului de branduri proprii