Nu vă lăsaţi păcăliţi. „VIP Eco Challenge“ nu şi-a propus să doboare vreun record. Este o competiţie de tip „real people with real cars“.
Cele nouă vedete care au răspuns invitaţiei APAR - Asociaţia Presei Auto din România provin din domenii diverse, dar niciuna nu are vreun curs de eco-driving la activ.
Cele nouă maşini care au participat - calificate la „Maşina Anului 2010 în România" - sunt modele de stradă fără nicio pregătire specială.
Totuşi, performanţa unor VIP-uri este incredibilă. Legenda olimpică Ivan Patzaichin a reuşit un consum extraordinar pentru un motor cu benzină atât de mare.
Minunata actriţă Monica Davidescu a luat potul cu o dublă, atât la secţiunea diesel, cât şi la general. Este şi meritul celor două modele testate Mazda 3 şi Ford Fiesta. Dincolo de imaginea „green" comunicată de vedete şi de APAR, adevăratul mesaj se poate numi „protest la dresa agresivităţii în trafic".
Octavian Bellu: „De nenumărate ori văd trecând pe lângă mine maşini luxoase care nu respectă nicio regulă. Şi nu-i vede nimeni!" Mitocănia în trafic la noi a ajuns la un nivel pe care nici un european nu-l poate imagina. Agresivitatea la volan a devenit principala cauză a accidentelor. Iar legislaţia nu are încă nicio prevedere pentru a măsura această agresivitate.
Eco-driving-ul te obligă să conduci conştient, să anticipezi traficul, să rulezi fluid, cu mai puţină poluare, dar cu mai mulţi bani în buzunar. Iar tehnicile eco-driving se pot aplica oricărei maşini. Studiile arată că acelaşi şofer pe aceiaşi maşină poate consuma mai puţin cu 20- 25% în funcţie de maniera de conducere.
Vorba lui Aurelian Temişan, un alt participant la VIP Eco Challenge: „Nu contează cât de mare eşti. Contează cât de grea ai talpa dreaptă!" Şi cât de gros este obrazul!