Bruno Negoita, directorul general al producatorului de materiale de constructii Deutek, detinut de fondul de investitii american Advent, afirma ca anul acesta a fost mult mai atent la clienti, pe care i-a verificat chiar si o saptamana inainte sa livreze marfa, in conditiile in care businessul s-a redus fata de anul trecut.
Afacerile Deutek vor scadea anul acesta din cauza ritmului greoi de recuperare a banilor si a reducerii cererii si a preturilor medii la materialele pentru finisaje.
Compania a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 38,1 mil. euro, din care 8,6 mil. euro reprezinta businessul cu adezivii Bauleiter, restul fiind lacuri si vopsele.
"Anul acesta se va inregistra o scadere a cifrei de afaceri pe vopsele si tencuieli, dar nu dorim deocamdata sa comunicam cat. Putem doar spune ca scaderea noastra va fi mai mica decat scaderea consumului pe piata", sustine Negoita. Consumul de lacuri si vopsele a scazut anul acesta cu 25% fata de anul precedent, in timp ce la adezivi diminuarea vanzarilor a fost de 30%, potrivit datelor furnizate de principalii jucatori de pe aceste piete. Negoita afirma ca managerii si reprezentantii de vanzari ai companiei au trebuit sa-si schimbe complet mentalitatea si modul de lucru. "Cea mai mare problema in 2009 a fost alegerea clientilor cu care putem sa facem un business normal in sensul recuperarii integrale a banilor pentru marfa vanduta. A trebuit sa refuzam multe comenzi datorita lipsei de garantii in recuperarea banilor sau a riscului foarte ridicat de neincasare. Cu alte cuvinte am ales ruta sigurantei in dauna celei a cresterii cotei de piata cu orice pret. Au fost cazuri cand un client a fost verificat si o saptamana pana sa i se livreze marfa", afirma managerul.
El sustine ca piata a avut intotdeauna "sarlatani", insa in 2009 pericolul de neincasare a venit si dinspre oamenii de aface