Criza economică a subţiat notele de plată şi a redus meniul gurmanzilor. Românii şi-au pus pofta în cui şi merg mult mai rar la restaurant. Nici comenzile nu se mai ridică la aceeaşi valoare ca înainte de colapsul economic. „Diferenţele la notele de plată sunt vizibile. De multe ori clienţii comandau două feluri de mâncare, iar la cel de-al doilea fel lăsau cam trei sferturi în farfurie. Acum solicită doar un singur fel şi nu mai aruncă banii pe vinuri scumpe”,
Criza economică a subţiat notele de plată şi a redus meniul gurmanzilor. Românii şi-au pus pofta în cui şi merg mult mai rar la restaurant. Nici comenzile nu se mai ridică la aceeaşi valoare ca înainte de colapsul economic.
„Diferenţele la notele de plată sunt vizibile. De multe ori clienţii comandau două feluri de mâncare, iar la cel de-al doilea fel lăsau cam trei sferturi în farfurie. Acum solicită doar un singur fel şi nu mai aruncă banii pe vinuri scumpe”, declară pentru capital.ro Valentin Sălăgean, acţionar al lanţului de restaurante Trattoria Il Calcio.
Aceleaşi efecte s-au resimţit şi la nivelul grupului Trotter Restaurant, care include lanţul de restaurante La Mama şi cafenelele Cafepedia. „În principiu, există o descreştere datorată scăderii notei de plată. Cred că scăderea medie este de 10% pentru total restaurante şi cafenele”, afirmă Cătălin Mahu, administratorul Trotter Restaurant.
„În 2009, în mod evident, apetitul de consum a fost inhibat semnificativ, cu 20-30 de procente”, completează şi Dragoş Petrescu, proprietarul grupului Trotter Prim, care deţine lanţurile de restaurante City Grill şi Buongiorno, cafenelele City Cafe şi localurile Caru’ cu Bere şi Hanu’ Berarilor Interbelic.
Dacă ceilalţi concurenţi ai săi au atacat şi piaţa cafenelelor, Valentin Sălăgean susţine că nu s-a mai extins pe acest segment, întrucât este deja suprasaturat.
@N