Peste exact o lună va fi Crăciunul, dar febrilitatea comercială care precede această sărbătoare a şi început. Iar unii cred că stimularea consumului va avea un efect pozitiv pentru economie. Nu e glumă, s-ar putea ca milioanele de beculeţe care s-au aprins în toată Europa, pentru a marca intrarea în sărbătorile de iarnă, să le ridice puţin moralul consumatorilor care să scoată bănuţul în acest fel de la ciorap, dacă mai au ceva la ciorap, şi să oxigeneze economia.
Peste exact o lună va fi Crăciunul, dar febrilitatea comercială care precede această sărbătoare a şi început. Iar unii cred că stimularea consumului va avea un efect pozitiv pentru economie.
Nu e glumă, s-ar putea ca milioanele de beculeţe care s-au aprins în toată Europa, pentru a marca intrarea în sărbătorile de iarnă, să le ridice puţin moralul consumatorilor care să scoată bănuţul în acest fel de la ciorap, dacă mai au ceva la ciorap, şi să oxigeneze economia.
După cum ştim, Crăciunul nu mai e de mult o sărbătoare religioasă, decât în sufletele unei minorităţi. Crăciunul este în primul rând un eveniment comercial planetar, un delir publicitar, un moment al anului când milioane de mărfuri de care, în definitiv nu avem nevoie pentru a fi fericit, se revarsă asupra noastră.
Crăciunul mai este şi un prilej de deplasări, este un moment turistic important, mai ales că vin şi vacanţele de Crăciun şi de anul nou.
În Franţa, mai ales, oraşele din Alsacia, în frunte cu oraşul Strasbourg, sunt luate cu asalt de turişti, în special de famili cu copii, principala atracţie fiind celebrele pieţe de Crăciun, "Les marchés de Noël" cum li se spune în franceză.
Sigur, asemenea pieţe există şi la Paris, şi în oraşele din sudul Franţei, dar parcă nu sunt atât de frumoase precum cele din nord, dată fiind influenţa germană.
În Alsacia deci, aceste pieţe de Crăciun se vor deschide toate