In trei ani Romania a pierdut statutul privilegiat de El Dorado pentru retail si a devenit un mediu "foarte dificil" pentru Metro Cash & Carry, cel mai mare jucator din comertul local, cu vanzari anuale de 1,6 mld. euro.
"Este un climat economic foarte dificil in Romania in acest moment, sectorul alimentar cat si cel nealimentar sunt in scadere. Deprecierea leului fata de euro si problemele din sectorul bancar si din real estate se resimt in comert si le resimtim si noi. Nu pot face previziuni pentru 2010 pentru ca nu avem vizibilitate pe piata romaneasca", a declarat ieri la Düsseldorf, Germania, pentru ZF Frans Müller, CEO-ul Metro Cash & Carry International.
Ieri, la conferinta de relansare a brandurilor proprii ale Metro Cash & Carry din Düsseldorf, aprecierile despre Romania au fost din nou la extreme, dar de aceasta data in sensul negativ: CEO-ul companiei a vorbit despre un mediu economic foarte dificil si de lipsa predictibilitatii pe piata locala. Pe un ton mai optimist, Müller a caracterizat alte piete din sud-estul Europei, printre care Turcia si Ucraina, folosind termeni precum "mediu provocator" sau "nu chiar bun".
In 2007, cand reprezentantii Metro Cash & Carry vedeau in Romania o Bonanza pentru toate companiile, piata locala era in fruntea plutonului tarilor care aduceau cresteri importante in business-ul Metro Cash & Carry.
In trei ani Romania a pierdut statutul privilegiat de El Dorado pentru retail si a devenit un mediu "foarte dificil" pentru Metro Cash & Carry, cel mai mare jucator din comertul local, cu vanzari anuale de 1,6 mld. euro.
"Este un climat economic foarte dificil in Romania in acest moment, sectorul alimentar cat si cel nealimentar sunt in scadere. Deprecierea leului fata de euro si problemele din sectorul bancar si din real estate se resimt in comert si le resimtim si noi. Nu pot face previziuni pentru 2