Extinderea finger-ului cu 14 burdufuri la Aeroportul Otopeni va fi finalizată în noiembrie 2010 în urma unei investiţii de circa 70 milioane de euro. Investiţia va cuprinde şi fluidizarea circulaţiei, conexiunea cu cele două terminale, Plecări şi Sosiri, inclusiv realizarea fluxurilor Shengen, toate acestea cuprinzând 16.600 de metri pătraţi. La finalul lucrărilor, finger-ul (structura de preluare a avioanelor înainde de decolare şi după aterizare) va avea 24 de porţi de îm
Extinderea finger-ului cu 14 burdufuri la Aeroportul Otopeni va fi finalizată în noiembrie 2010 în urma unei investiţii de circa 70 milioane de euro.
Investiţia va cuprinde şi fluidizarea circulaţiei, conexiunea cu cele două terminale, Plecări şi Sosiri, inclusiv realizarea fluxurilor Shengen, toate acestea cuprinzând 16.600 de metri pătraţi.
La finalul lucrărilor, finger-ul (structura de preluare a avioanelor înainde de decolare şi după aterizare) va avea 24 de porţi de îmbarcare dintre care 15 vor fi noi, iar dintre acestea nouă vor avea burufuri care vor permite îmbarcarea şi debarcarea pasagerilor în şi din avion.
Potrivit ministrului interimar al Transporturilor, Radu Berceanu, aceste lucrări au început în urmă cu câteva luni, iar la momentul actual "abia au ieşit din pământ".
În urma extinderii terminalului, va fi posibilă creşterea traficului de pasageri de la 4,5 milioane la 6 - 7 milioane anual, şi de la 1.100 la 2.250 pe zi. De asemenea, vor putea fi preluate toate tipurile de aeronave până la Boeing 747. În prezent capacitatea celor două piste ale aeroportului permite operarea a 42 de aeronave pe oră.
Aceste lucrări fac parte din faza a treia de dezvoltare şi modernizare a Aeroportului Otopeni, proiect în valoare de aproape 151 milioane de euro.