Divizia locala a transportatorului Gefco, parte a grupului PSA Peugeot Citroen, mizeaza in 2010 pe o revenire a business-ului la nivelul din 2008, chiar daca afacerile vor scadea cu 10% in 2009.
“In primele zece luni, compania a inregistrat o scadere a cifrei de afaceri de circa 10% comparativ cu perioada similara a anului trecut, declin care cred ca se va pastra pana la sfarsitul anului. Sper ca in 2010 sa reusim sa atingem afacerile pe care le-am atins in 2008, chiar daca piata de transport si logistica nu-si va reveni mai devreme de sfarsitul anului viitor”, spune Denis Renard, directorul general al Gefco Romania.
Transportatorul a avut anul trecut o cifra de afaceri de 23,4 milioane de euro, de aproape doua ori mai mult decat in 2007.
Afacerile companiei au scazut in 2009 din cauza reducerii importurilor in detrimentul exporturilor, precum si in contextul unui declin puternic al pietei auto, care s-a confruntat cu o scadere a vanzarilor de masini noi.
De asemenea, scaderea productiei industriale a afectat business-ul local al Gefco, in conditiile in care mare parte din clientii transportatorului sunt din domeniul industrial.
Compania a incercat sa contracareze scaderea puternica a masinilor noi transportate prin demararea a 24 de proiecte noi de transport pentru industria lemnului, FMCG, echipamentelor electrice si bunurilor albe (electrocasnice).
Cei mai importanti clienti ai Gefco Romania din industria electronicelor si electrocasnicelor sunt Arctic si Electrolux.
“Pentru ca anul viitor sa obtinem o cifra de afaceri la fel de mare ca in 2008, in conditiile in care vanzarile de autoturisme noi nu dau semne de revigorare, trebuie sa semnam nu neaparat mai multe proiecte noi ca in 2009, ci cu o valoare mai mare decat cele din acest an”, subliniaza Renard.
Directorul general al Gefco Romania apreciaza ca o eventuala