Expertiza tehnică făcută de reprezentanţii Autorităţii Feroviare Române arată că Acceleratul 1692 Timişoara-Bucureşti a deraiat, la 21 septembrie, din cauza demontării unor elemente la calea ferată şi că faptele au fost comise cu intenţie.
Accidentul, în care câţiva pasageri au fost răniţi uşor, s-a petrecut în localitatea Cârcea, la zece kilometri de Craiova.
Experţii spun că peste 26 de şuruburi au fost demontate cu intenţie de către cel puţin două persoane. „Eclisele şi buloanele orizontale de la traversare au fost demontate de către persoane necunoscute, iar pentru desfacerea acestora s-au folosit lichid lubrifiant şi dispozitive corespunzătoare. Şuruburile care susţineau şina au fost scoase şi lăsate între şine şi nu prezintă urme de lovire sau de forfecare", se arată în raportul AFER.
De asemenea, experţii susţin că cei vinovaţi de deraiere nu au vrut să fure elementele de prindere a şinei şi că probabil au acţionat cu foarte puţin timp înainte de accident. Astfel, locomotiva care a făcut măsurători la 18 septembrie nu a constatat nicio defecţiune la linie care să pună în pericol siguranţa circulaţiei feroviare.
Şinele au fost verificate de două ori
Ultima examinare a fost făcută la 20 septembrie, în jurul orei 11.00, cu aproximativ 24 de ore înainte de accident. Procurorii Parchetului Curţii de Apel Craiova încă aşteaptă rezultatele probelor ADN, care au fost prelevate de pe elementele găsite lângă şine, pentru a stabili dacă principalul suspect, , este sau nu vinovat de sabotarea acceleratului în care se aflau peste 300 de călători. Expertiza tehnică arată însă că şuruburile de la şine nu puteau fi desfăcute de o singură persoană.