Muhtar Kent, CEO-ul celui mai mare producator de bauturi racoritoare, Coca-Cola, a declarat ca au existat momente de instabilitate pentru compania pe care o conduce, pe fondul orientarii exagerate asupra actiunilor interne in detrimentul consumatorilor.
“Nu eram suficient de focusati asupra schimbarilor survenite la nivelul clientilor si consumatorilor nostri. In esenta, eram prea preocupati de ce se intampla in masina noastra pentru a mai fi atenti la ce se intampla in afara acesteia”, spune Muhtar Kent (foto), citat de AdAge.
Coca-Cola ramane liderul mondial al industriei de bauturi racoritoare, controland aproximativ 51% din aceasta piata comparativ cu Pepsi care detine o cota de 22%. Insa, compania s-a concentrat prea mult pe segmentul soft drinks in timp ce alte categorii de bauturi racoritoare inregistrau cresteri, sustine Bill Pecoriello, CEO ConsumerEdge Research.
Chiar daca segmentul de bauturi racoritoare ramane unul principal, Coca-Cola a lansat si bauturi pe baza de lapte prin branduri precum Vio sau Minute Maid Pulpy Super Milky, si a plasat sucurile ca prioritate.
Printre prioritatile prezentate de Coca-Cola in cadrul evenimentului 2020Vision se numara dublarea afacerilor, de la 95 mld. dolari in 2008 pana la 200 mld. dolari in 2020, respectiv atingerea unui numar de 3 milioane de produse consumate zilnic la nivel global.
Potrivit lui Muhtar Kent, Coca-Cola se va axa pe inovatie si targetarea consumatorilor potriviti intr-un mediu de afaceri fragmentat.
“Atentia si timpul consumatorilor nu mai pot fi cumparate atat de usor. Oamenii au nevoie de divertisment, traim intr-o economie a publicitatii. Trecem de la stadiul de advertiseri pe TV la creatori de continut. Vom avea o abordare noua si unica, de la marketing de masa catre marketing personalizat”, spune Joe Tripodi, director comercial si de marketing in cadrul Coc