România este codaşa Uniunii Europene şi în ceea ce priveşte sistemul de învăţământ.Conform celui mai nou raport al UE, 53,5% dintre tineri care au absolvit ciclul gimnazial aveau probleme la citire în 2006, ţara noastră înregistrând astfel cele mai multe probleme în această privinţă. La categoria celor mai slabe performanţe, doar Bulgaria mai are probleme atât de mari, aici 51,1% dintre tinerii până în 15 ani semnalând probleme la citire. Un lucru surprinzător este �
România este codaşa Uniunii Europene şi în ceea ce priveşte sistemul de învăţământ.Conform celui mai nou raport al UE, 53,5% dintre tineri care au absolvit ciclul gimnazial aveau probleme la citire în 2006, ţara noastră înregistrând astfel cele mai multe probleme în această privinţă.
La categoria celor mai slabe performanţe, doar Bulgaria mai are probleme atât de mari, aici 51,1% dintre tinerii până în 15 ani semnalând probleme la citire.
Un lucru surprinzător este şi acela că performanţele tinerilor români au înregistrat un regres destul de mare comparativ cu anul 2000, potrivit raportului Uniunii, în această perioadă procentul celor care nu se descurcă să citească fiind de 41,3%.
Astfel, dacă cerinţele Uniunii Europene erau ca numărul celor cu probleme să scadă cu 20%, la noi în ţară acesta a crescut cu 12,2% în doar şase ani.
Pe primele locuri în top sunt Finlanda (doar 4,8% au dificultăţi la citire), Irlanda (12,1%) şi Estonia (13,6%).
80% dintre români termină liceul
În ceea ce priveşte datele UE cu privire la numărul tinerilor cu vârsta de până în 22 de ani care au reuşit să termine liceul în 2008, România se situează pe o poziţie mai bună. 78,3% dintre tineri reuşesc astfel să termine ciclul liceal până la 22 de ani.
La acest capitol, Malta şi Portugalia au cei mai mulţi tineri care nu termină liceul, respectiv 53% şi 54,3%. Cele mai bune performanţe