Posesorii de carduri care au accesat bancomatul BRD din Piaţa Farului au rămas fără salarii, economii şi descoperit de cont. Banii au fost retraşi cu ajutorul clonelor de card, iar oamenilor le-au fost blocate cardurile pentru a fi prevenite alte operaţiuni frauduloase.
Peste 200 de persoane sunt în situaţia de a-şi vedea periclitate fondurile. Majoritatea sunt angajaţi ai Şantierului Naval Constanţa şi ai altor operatori portuari.
Pont la sigur
Ziua de 15 noiembrie urma să fie data la care angajaţii primeau salariile în cont. Pentru că data de 15 se nimerea duminică, banii au fost viraţi cu două zile mai devreme. Hoţii erau la curent cu devansarea plăţilor, astfel că au montat la timp aparatul de clonare a cardurilor. Acesta a fost amplasat în fanta de introducere a cardului şi a citit toate datele cartelelor magnetice folosite de posesori.
Nimic de declarat presei
Toate cardurile BRD folosite la acel bancomat au fost blocate. Reprezentanţii BRD refuză să dea vreo declaraţie. „Nu am libertatea de a furniza informaţii. Veţi primi un buletin de presă dacă va fi nevoie“, a declarat Alina Ifrimescu, responsabilul de marketing al sucursalei din Piaţa Ovidiu. Şi conducerea operatorului portuar Comvex a preferat să tacă în privinţa situaţiei angajaţilor rămaşi fără salarii. Directorul Viorel Panait a transmis prin intermediul secretarei că nu are nimic de declarat, iar Poliţia a comunicat că acest caz nu le-a fost adus la cunoştinţă.
„Angajaţii au tot suportul nostru“
Conducerea Şantierului Naval Constanţa crede că orice problemă legată de conturile bancare ale angajaţilor trebuie rezolvată în relaţia directă cu banca. „Până acum, la mine nu a venit nimeni direct să-mi spună că sunt probleme cu cardurile bancare. Asta ţine de relaţia directă între client şi bănci. Parcă am auzit ceva, dar dacă este într-adevăr cazul, angajaţii au t