Porsche se îndreaptă spre o nouă pierdere de ordinul miliardelor de euro, în anul financiar care se va încheia în iulie 2010, din cauza impactului avut de încercarea eşuată de preluare a grupului Volkswagen (VW) asupra situaţiei sale financiare, transmite Reuters. Creşterea datoriilor Porsche a coincis cu prăbuşirea pieţei auto, iar compania a fost nevoită să renunţe la preluarea VW şi să accepte în schimb o fuziune cu acest grup. Prima etapă constă în vânzarea către VW
Porsche se îndreaptă spre o nouă pierdere de ordinul miliardelor de euro, în anul financiar care se va încheia în iulie 2010, din cauza impactului avut de încercarea eşuată de preluare a grupului Volkswagen (VW) asupra situaţiei sale financiare, transmite Reuters.
Creşterea datoriilor Porsche a coincis cu prăbuşirea pieţei auto, iar compania a fost nevoită să renunţe la preluarea VW şi să accepte în schimb o fuziune cu acest grup. Prima etapă constă în vânzarea către VW a unei participaţii de 49,9% la divizia producătoare de automobile sport, Porsche AG, până la sfârşitul anului 2009.
Porsche ar putea fi nevoită să reevalueze drastic în scădere participaţia deţinută la VW, dacă adunarea generală a acţionarilor va conferi drepturi speciale landului Saxonia Inferioară, a avertizat Hans Dieter Poetsch, directorul financiar al Porsche SE şi Volkswagen.
Sediul central al VW se află în acest land, care este al doilea mare acţionar al grupului, cu o participaţie de peste 20%.
Dacă Saxonia Inferioară va obţine dreptul de a numi doi reprezentanţi în consiliul de supraveghere al VW, Porsche ar pierde controlul deplin asupra Volkswagen.
În consecinţă, potrivit standardelor internaţionale de raportare financiară, Porsche va trebui să includă în contabilitate participaţia la VW la valoarea sa de piaţă, ceea ce ar implica o pierdere considerabilă, a explicat el.
Incluzând v