Două animale mor în fiecare secundă în fermele de blană din întreaga lume, potrivit organizaţiei Vier Pfoten. Multe vedete şi firme de articole vestimentare susţin campanii pentru protejarea animalelor, dar continuă să poarte haine din piele şi respectiv să le comercializeze.
Numai în Europa sunt peste 6.000 de ferme de blană, majoritatea în Scandinavia, Olanda şi Polonia, în care mai mult de 27 de milioane de nurci şi trei milioane de vulpi sunt ucise anual, arată iubitorii de animale de la Vier Pfoten.
La nivel global, peste 40 de milioane de nurci şi 6,5 milioane de vulpi sunt crescute în fiecare an în astfel de lagăre. Nutriile, dihorii şi ratonii sunt alte animale sălbatice ucise în numele modei.
„Din ce în ce mai multe ferme apar în China, unde animalele pentru blană îşi petrec viaţa în condiţii de o cruzime inimaginabilă. Totodată, în lipsa unor reglementări stricte referitoare la protecţia animalelor, Asia devine tot mai importantă în comerţul cu blănuri", spun reprezentanţii Vier Pfoten.
Între protecţia animalelor şi ipocrizie
Mari companii ce comercializează articole vestimentare sau de încălţăminte din piele - Puma, Lacoste, Jaguar, American Eagle - au creat un fond în care varsă anual bani pentru protejarea speciilor reprezentate de simbolurile adoptate de dragul marketingului. Animalele din pielea sau blana cărora sunt produse hainele şi pantofii vânduţi pe bani grei de aceste firme sunt însă ucise în continuare.
De asemenea, multe celebrităţi care adoptă stilul „verde" se folosesc de puterea imaginii pentru a sugera populaţiei să folosească îmbrăcăminte şi încălţăminte din piele ecologică. Cel mai mediatizat exemplu este Pamela Anderson, care pledează împotriva alimentaţiei cu carne şi a vestimentaţiilor din piele. În ultimul an, a apărut în mai multe clipuri publicitare susţinute de PETA, c