Prima ediţie a Topului Filantropilor din România, realizat de revista „Forbes România“, în colaborare cu Forumul Donatorilor Români, îi prezintă pe cei care fac acte de caritate şi poveştile lor. Primii zece filantropi români au donat, împreună, anul trecut, aproape 12 milioane de euro, iar cel mai generos om de afaceri a fost Dinu Patriciu.
„Topul Filantropi" întocmit de revista „Forbes România" conţine patru clasamente, realizate pe baza bugetelor de responsabilitate socială sau pe cuantumul sumelor donate.
Subiecţii acestora sunt companiile mari, companiile medii şi mici, fundaţii şi persoane fizice. Bugetele de responsabilite socială alocate în 2008 de către primele zece mari companii (cu o cifră de afaceri de peste 100 de milioane de euro), care au răspuns chestionarului Forbes, însumează 13 de milioane de euro.
Sănătatea şi educaţia sunt prioritare
Primele două companii, Petrom şi BCR, desfăşoară campanii de protecţia mediului, de educaţie financiară ori susţin copii din familii cu probleme. Băncile româneşti sunt foarte active pe proiecte sociale diverse, astfel că, din cele zece locuri ale secţiunii, cinci sunt ocupate de bănci.
Primele două locuri în clasament ca volum al finanţărilor sunt ocupate de Fundaţia Vodafone (cu proiecte de sănătate şi vârstnici) şi Fundaţia „Dinu Patriciu" (educaţie de excelenţă), ambele cu bugete de peste 3,3 milioane de euro.
Cele mai frumoase poveşti provin de la persoanele fizice, care fac acte de filantropie „pe ascuns" pentru că, de cele mai multe ori, evită să vorbească despre această latură a lor. Aşa încât, clasamentul filantropilor români s-a născut greu şi cuprinde oameni de afaceri care, pe lângă pragmatism, au şi multă sensibilitate.
Copiii, bătrânii şi bolnavii au fost principalii beneficiari ai gesturilor lor de caritate.
Donatori